Gedragscode Werknemers DSI

Gedragscode voor onze Werknermers

Wij zijn trots op onze medewerkers die allen een Security verleden hebben. Zij werken volgens onze onderstaande gedragsregels


GEDRAGSCODE   DSI Benelux B.V.

DSI Benelux B.V. (“DSI”), is een geregistreerd High risk Beveiligingsbedrijf die tal van instalalties en specialistische kennis overdraagt aan zowel overheid als commerciële klanten, in zowel binnen- als buitenland. Bij de uitvoering van deze diensten hanteert en volgt DSI een strikte ethische Code of Conduct.

In onderhavige Code of Conduct komt de intentie van DSI naar voren om niet alleen te werken volgens de geldende lokale wet- en regelgeving, maar ook volgens bepaalde principes en gedragsregels van ethische aard.


Het toepassen van deze principes wordt gewaarborgd door het bestaan van procedures binnen DSI, die erop zijn gericht dat haar medewerkers, interne organen en (door haar ingezette) derden, die namens c.q. in opdracht van DSI diensten verlenen, werkzaamheden verrichten dan wel optreden, hun werk doen in overeenstemming met deze ethische principes.


KERNWAARDEN

DSI Benelux B.V. (DSI) gaat uit van de navolgende kernwaarden:


1. DSI is integer – door de hoogste professionele normen na te leven, gedegen advies te geven en haar onafhankelijkheid te waarborgen – en verwacht dat deze integriteit door haar medewerkers en door haar ingezette derden wordt uitgedragen en nageleefd.

2. DSI verwacht van eenieder dat zij hun objectiviteit behouden, in die zin dat een medewerker en/of derde zich zal inlaten met ongepaste beïnvloeding en derhalve alle relaties zal mijden die het onafhankelijke en professionele oordeel zou kunnen schaden.

3. DSI verwacht dat al haar medewerkers en derden hun werkzaamheden te allen tijde en waar dan ook ter wereld uitoefenen met gezond verstand (common sense) en een goed oordeelsvermogen (good judgement) alsmede verantwoordelijk te handelen, ongeacht of er een schriftelijk beleid bestaat omtrent specifiek gedrag. DSI heeft – gelet op de inhoud en strekking van de door aan klanten c.q. opdrachtgever aangeboden diensten – bepaalde verwachtingen voor haar medewerkers en door haar ingezette derden voor wat betreft hun gedrag, zijnde gezond verstand, fundamentele werkethiek, veiligheid en respect voor anderen (leven en goed).

4. DSI verwacht van al haar medewerkers en door haar ingezette derden dat zij hun verantwoordelijkheden uitvoeren op een juridisch en ethisch verantwoorde wijze, met inachtneming van c.q. in overeenstemming met de National Values, zowel de letter als de geest van de lokale wet- en regelgeving alwaar de medewerker en/of derde actief is en met respect voor de aldaar geldende cultuur.

5. DSI verwacht dat een ieder zich te allen tijde zal onthouden van het ondernemen van (een) activiteit(en) en/of (een) handeling(en), die van negatieve invloed kunnen zijn op de belangen en/of reputatie van DSI en/of haar klanten c.q. opdrachtgevers, waaronder mede begrepen, doch niet

uitsluitend, (een) handeling(en) op de werklocatie of anderszins, die naar de mening van DSI aangemerkt kan worden als gewelddadig gedrag, morele schanddaden, terrorisme, of een strafbaar feit vormt onder landelijke, regionale of lokale wetgeving, ongeacht of die persoon civiel- dan wel

strafrechtelijk wordt vervolgd of is veroordeeld.

6. DSI verwacht dat geen medewerker en/of derde betrokken is bij corruptie, omkoping, afpersing en verduistering in welke vorm ook, of deze activiteiten tolereert. DSI verwacht in dat kader dat evenmin voorstellen worden gedaan of aanvaard die kunnen leiden tot oneerlijk of ongepast voordeel. Dergelijke ongepaste voorstellen kunnen bestaan uit contant geld, niet-monetaire geschenken, plezierreizen of diensten en voorzieningen van enige andere aard.

7. DSI verwacht van eenieder dat zij geen handelingen verrichten en/of nalaten in strijd met de wet, zelfs ingeval dit handelen of nalaten ten goede komt van DSI, haar klanten en/of opdrachtgevers. DSI kan haar zakelijke doeleinden en/of de doelen c.q. doelstellingen van haar klanten c.q.

opdrachtgevers niet verwezenlijken c.q. bereiken, tenzij eenieder deze juridische en ethische normen in acht neemt.

8. DSI verwacht dat iedere medewerker en/of derde vertrouwelijke informatie niet aan ongeautoriseerde derden openbaar zak maken, aan derden zal verstrekken noch te zullen gebruiken om zichzelf te bevoordelen. Uitzondering hierop is, indien de informatieverstrekking bij wet is of wordt vereist en de medewerker en/of derde zich niet op een verschoningsrecht kan beroepen. DSI verwacht in dat kader dat eenieder er voor zorg draagt dat deze geheimhoudingsplicht wordt nageleefd en een ieder zich zal houden aan ter zake geldende bepalingen na beëindiging van de werkzaamheden en/of

opdracht.


Het voorgaande betreft een illustratieve en niet-uitputtende lijst van de kernwaarden van DSI, die gedragingen en/of gedrag bevat dat niet wordt getolereerd. Elke overtreding van deze Code of Conduct of ander wangedrag kan leiden tot sanctioneren maatregelen tot en met de onmiddellijke beëindiging van het dienstverband c.q. de overeenkomst van opdracht.

Share by: